Aarhus Universitetsforlag
Cover

Underholdende TV

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

295 sider
Paperback
ISBN 978 87 7934 511 9

Redigeret af
og

Med bidrag af
, , , , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Tv leverer i stigende grad underholdning: Programmer om boligen, haven, mad, sport, rejser og forbrug udfylder sammen med satire, sport og reklamer en stor del af sendefladen. Denne bog sætter fokus på, hvad tv-underholdning egentlig er i dag, hvor programmerne indgår i et komplekst landskab sammen med de nye digitale mediers tilbud.

Underholdende tv beskriver underholdning som en særlig relation mellem det audiovisuelle produkt og modtageren, hvor ikke blot oplevelsen og afsenderens intention, men også produktionen og programmernes æstetik er afgørende faktorer. Bogen undersøger denne relation gennem analyser af udvalgte danske underholdningsprogrammer og -genrer, mens et afsluttende appendiks gengiver og præsenterer talmaterialet bag konklusionerne.

Tilsammen giver bogens ni bidrag for første gang et nærbillede af, hvordan det underholdende som et særegent fænomen fungerer i dansk tv - hvor den globale tv-kultur og internationale tv-økonomi spiller en central rolle.

Pressen skrev

Kent Skov Lektørudtalelse

"Interessant videnskabelig antologi om tv-underholdning som genre."

Kommunikatøren

"Bogen præsenterer grundige og interessante analyser af underholdende koncepter som: glitrende kjoler i 'Vild med dans', tv satiren i forandring, fascinerende rejseprogrammer og meget mere... Bogen ni kapitler skaber [...] et billede af et meget kompleks landskab, hvor også nye digitale tilbud gør sig gældende... Bogens helt klare force er, at den trækker på så mange medieforskere, der med hver deres spidskompetence bidrager med viden om deres hovedområde."

Tilføjet til kurven

Gå til kassen