Aarhus Universitetsforlag
Cover

Samspil mellem skole og hjem

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (10) og fagområdet


Tilgængelige e-bogs-formater: PDF, EPUB

{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}
Køb abonnement
72 sider
Hardback
ISBN 978 87 7184 437 5

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Tid, overskud og kompetencer. Det er ofte kravene til skoleforældre i dag. De skal involvere sig i deres barns skolegang og tage ansvar for alt fra legegrupper og læsetræning til læringsplatforme. Det er det bare ikke alle forældre, der kan. Derfor er det op til skoler og lærere at skabe et afbalanceret samspil mellem skole og hjem.

Indholdsfortegnelse

Det gode, selvfølgelige samarbejde

Dét, der tæller i skolen

Familieforskelle

Velafstemte samspil

Samspil og mislyde

Blik for samspillet

Samspil mellem skole og forskellige hjem

 

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

Heidi Friborg Christophersen, Folkeskolen

”En god bog, der er god at blive klog af.”

 

Henrik Munch Jørgensen, lektør

"Det er en fantastisk bog, som både er velskrevet, interessant og tankevækkende."

"Forældreintra er en meget væsentlig brik i skole-hjem-samarbejdet på godt og ondt."

"Denne bog tager godt fat i kernen i problemerne og viser veje frem til optimering af samarbejdet."

 

 

Tilføjet til kurven

Gå til kassen