Aarhus Universitetsforlag
Cover

Ny dansk museologi

En del af fagområdet


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

314 sider ill.
Paperback
ISBN 87 7934 233 7

Redigeret af
og

Med bidrag af
, , , , , , , , , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Over 10 millioner besøgende erfarer årligt, at museerne rummer både oplevelse og kulturarv. Tidligere var man mest opmærksom på, hvordan man driver museerne, men fokus flyttes stadig mere over på hvorfor: Hvorfor har man museer, og hvorfor laver man udstillinger?

Ny dansk museologi indeholder analyser af historisk, æstetisk og kommunikationsteoretisk karakter om museet som ide og medie, om det ideologiske grundlag for museet samt om formidlingsstrategier i museets samlinger og udstillinger.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen