Aarhus Universitetsforlag
Cover

Naturfaglig dannelse

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (23) , og fagområdet


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}
Køb abonnement
72 sider
Paperback
ISBN 978 87 7219 371 7

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Naturvidenskabelige ideer og tænkemåder bidrager til, at elever i skolen kan forstå sig selv og verden. Samtidig skal de udvikle dømmekraft, så de kan handle klogt i mødet med tidens store udfordringer. Heldigvis kan lærere i deres undervisning styrke en sådan naturfaglig dannelse.

Hør Lars Brian Krogh fortælle om Naturfaglig dannelse i forlagets podcastserie Fagbøger, der giver genlyd.


Podcasten er produceret af Videnslyd for Aarhus Universitetsforlag.

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. de to serier Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier) og kunsthistorie. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

Ole Haubo Christensen, Folkeskolen.dk
"Jeg elsker pixibøger for deres kortfattethed og ’Naturfaglig dannelse’ er en pixibog i ordets allerfineste betydning. Den er overskuelig i omfang og lægger op til eftertanke i forhold til målet med vores naturfagsundervisning. ’Naturfaglig dannelse’ er oplagt som lektie til og debat på det næste fagudvalgsmøde i naturfagsgruppen."

Lektørudtalelse, DBC
"Det er en interessant udgivelse med stor gejst for naturfagsundervisningens betydning for både den enkelte og samfundet. En bog som gør undervisning til mere end bare faglig viden."

Folkeskolen
Artikel: "Naturfagenes bidrag til dannelse"
10.11.2022

Tilføjet til kurven

Gå til kassen