Med flere sprog i klassen
En del af serien Pædagogisk rækkevidde (20) , og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Dansk, tysk, dari, grønlandsk og urdu. Børn i danske skoler taler alverdens sprog. Nogle bruger mest dansk, andre to eller fire sprog, men alle elever kan udvide deres sproglige repertoire, når lærere i alle fag nysgerrigt og aktivt arbejder med flere sprog i klassen.
Indholdsfortegnelse
Læseprøve
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Pressen skrev
Folkeskolen.dk
Interview: "Sådan kan du hjælpe elever med sprogskam"
23.09.2021
Errata
Bogen er udgivet i 2021 og ikke i 2020, som der står i kolofonen i den trykte udgave. Vi beklager fejlen.
Forlaget skriver:
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…
15 januar 2024
Julius Bomholt-Prisen
Kulturministeriets forskningspris, Julius Bomholt-Prisen, bliver den 17. januar 2024 overrakt til arkæolog og forskningschef…