
Med flere sprog i klassen
En del af serien Pædagogisk rækkevidde (20) , og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Dansk, tysk, dari, grønlandsk og urdu. Børn i danske skoler taler alverdens sprog. Nogle bruger mest dansk, andre to eller fire sprog, men alle elever kan udvide deres sproglige repertoire, når lærere i alle fag nysgerrigt og aktivt arbejder med flere sprog i klassen.
Indholdsfortegnelse
Smagsprøve
Cecilie Harrits

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. de to serier Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier) og kunsthistorie. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget, var hun lærer i folkeskolen.
Pressen skrev
Folkeskolen.dk
Interview: "Sådan kan du hjælpe elever med sprogskam"
23.09.2021
Errata
Bogen er udgivet i 2021 og ikke i 2020, som der står i kolofonen i den trykte udgave. Vi beklager fejlen.
Forlaget skriver:
30 juni 2022
Kulturmødet Mors 2022
Vi glæder os til Kulturmødet Mors 2022! Fra den 25.-27. august kan du opleve spændende oplæg med forfatterne til vores nyeste…
10 juni 2022
Lagersalg den 15. og 16. juni 2022
Køb dig fattig i bøger og rig på viden! Kig forbi, når vi holder lagersalg onsdag den 15. juni og torsdag den 16. juni – beg…
24 maj 2022
En lysende stjerne på den faglitterære himmel er slukket
Søren Mogensen Larsen, redaktionschef på Aarhus Universitetsforlag, er gået bort efter længere tids sygdom. Han var en lysend…