 
      Spillets verden
En del af fagområderne DPU, Kulturhistorie og Pædagogik
Udsolgt fra forlaget
      Redigeret af
      
        
          
            Carsten Jessen og 
          
        
        
          
            Bo Kampmann Walther
          
        
    
      Med bidrag af
      
        
          
            Christian Ulrik Andersen, 
          
        
        
          
            Peter Barkentin, 
          
        
        
          
            Charlie Breindahl, 
          
        
        
          
            Christian Güttler, 
          
        
        
          
            Ole Ertløv Hansen, 
          
        
        
          
            Carsten Jessen, 
          
        
        
          
            Troels Degn Johansson, 
          
        
        
          
            Jesper Juul, 
          
        
        
          
            Lars Konzack, 
          
        
        
          
            Simon Egenfeldt Nielsen, 
          
        
        
          
            Kjetil Sandvik, 
          
        
        
          
            Jonas Heide Smith, 
          
        
        
          
            Gitte Stald, 
          
        
        
          
            Anne Scott Sørensen, 
          
        
        
          
            Estrid Sørensen, 
          
        
        
          
            Anne Mette Thorhauge og 
          
        
        
          
            Bo Kampmann Walther
          
        
    
Mere om bogen
Om bogen
Danmark er førende i verden inden for den eksplosivt voksende computerspilforskning, og i denne bog giver en række danske spilforskere deres bud på, hvad computerspil egentlig er, og hvad de betyder. Bogen rummer fjorten artikler, der fra forskellige synsvinkler belyser spillets verden, herunder hvordan de kan analyseres, hvorledes rum og tid kommer til udtryk i dem, hvorfor fortælling og spil er forskellige fænomener, hvordan man designer spændende "levels", hvad de betyder i sociale sammenhænge - og meget mere.
Bogen er den første samlede antologi om computerspil herhjemme. Den er velegnet til undervisningsbrug i de videregående uddannelser, i gymnasieskolen og på seminarier. Den kan også læses af interesserede forældre, som gerne vil være på forkant med børn og unges medieforbrug, eller af journalister og kulturinteresserede, som har brug for og lyst til at vide mere om spillets verden.
Og selvfølgelig af alle, som er interesseret i, hvad der kaldes det "21. århundredes kunstform" - computerspillet.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
29 oktober 2025
Kom til bogtorsdag d. 13. november!
Vi er nu klar med novembers bogtorsdag!Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne…
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…
14 august 2025
Kom til Bogtorsdag den 11. september
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
 
             
             
                