Aarhus Universitetsforlag
Cover

Professionslæring i praksis

Nyuddannede læreres og pædagogers møde med praksis

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

183 sider
Paperback
ISBN 87 7613 008 8

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

I denne bog redegøres for nyuddannede læreres og pædagogers møde med praksis. Efter to år var en stor gruppe nyuddannede lærere og pædagoger overbeviste om, at de ville fortsætte inden for det pædagogiske arbejde. Men mere end en tredjedel mente, at de ? i et 3-4 årigt perspektiv ? ikke ville fortsætte som lærer eller pædagog.

Overgangen fra uddannelse til arbejde indeholder store udfordringer. Bogen beskriver de nyuddannedes håndtering af disse udfordringer, der sammenfattes som pædagogiske institutioners arbejdspladscurriculum.

Bogen bygger på forskningsprojektet "Professionslæring i praksis" fra 1997 til 2003.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen