Aarhus Universitetsforlag
Cover

Kollektiv kreativitet

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (30) , og fagområdet


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price}} {{variant.price}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price}}
Køb abonnement
72 sider
Paperback
ISBN 978 87 7597 711 6

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Forudsigelighed og fordybelse er afgørende for, at børn kan være en del af et kreativt fællesskab i skolen. Genbrug og gentagelser giver plads til eksperimenter og praktiske erfaringer i undervisningen, og trygge rammer er vigtige, når lærere vil fremme elevernes kollektive kreativitet.

Hør Lene Tanggaard fortælle om Kollektiv kreativitet i forlagets podcastserie Pædagogisk rækkevidde: 

Cecilie Harrits

DSC 0345

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

Bodil Christensen, Folkeskolen.dk
"Lene Tanggaard [argumenterer ]overbevisende for, at kreativitet i skolen bedst opstår, når lærere tør improvisere og skabe plads til elevernes spontane bidrag. Den taler især til teoretisk interesserede, som vil have gode argumenter for at der skal være plads til kreativitet."

Anna Bølling, Skolemonitor
Artikel: "Lene Tanggaard: Der er behov for en ny forståelse af kreativitet i skolen"
22.05.2025

Tilføjet til kurven

Gå til kassen