
Kollektiv kreativitet
En del af serien Pædagogisk rækkevidde (30) , og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Forudsigelighed og fordybelse er afgørende for, at børn kan være en del af et kreativt fællesskab i skolen. Genbrug og gentagelser giver plads til eksperimenter og praktiske erfaringer i undervisningen, og trygge rammer er vigtige, når lærere vil fremme elevernes kollektive kreativitet.
Hør Lene Tanggaard fortælle om Kollektiv kreativitet i forlagets podcastserie Pædagogisk rækkevidde:
Indholdsfortegnelse
Læseprøve
Cecilie Harrits

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Pressen skrev
Bodil Christensen, Folkeskolen.dk
"Lene Tanggaard [argumenterer ]overbevisende for, at kreativitet i skolen bedst opstår, når lærere tør improvisere og skabe plads til elevernes spontane bidrag. Den taler især til teoretisk interesserede, som vil have gode argumenter for at der skal være plads til kreativitet."
Anna Bølling, Skolemonitor
Artikel: "Lene Tanggaard: Der er behov for en ny forståelse af kreativitet i skolen"
22.05.2025
Netop udkommet
Forlaget skriver:
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
5 maj 2025
Lagersalg 3. juni 2025
Sæt kryds i kalenderen, og kig forbi, når vi holder stort sommerlagersalg tirsdag den 3. juni 2025 fra kl. 12.00 til 18.00. K…
24 april 2025
Bogtorsdag 8. maj 2025
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…