Aarhus Universitetsforlag
Cover

Kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser

- et arbejdsredskab for studerende og deres kliniske vejledere

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

28 sider
Paperback
ISBN 978 87 7684 182 9

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Udgivet af Forskningsprogrammet Kompetenceudvikling i et livslangt perspektiv, under Learning Lab Denmark, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole og Psykia­trien, Region Sjælland


Pris: 25 kr. (inkl. moms) + porto pr. stk. ved køb af 1-9 stk
Pris: 15 kr. (inkl. moms) + porto pr. stk. Ved køb af 10 stk. eller derover
 


I hæftet beskriver forfatteren en kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser i interaktion med psykiatriske patienter. Den er udviklet i forbindelse med hendes ph.d.-projekt Uddannelse til professionsbachelor i sygepleje.

I hæftet forklarer forfatteren, bl.a. via eksempler fra praksis, hvordan sygeplejestuderende og deres kliniske vejledere kan bruge kategoriseringsmodellen som et lærings- og undervisningsredskab i forbindelse med de studerendes kliniske uddannelse i psykiatri. Forfatteren argumenterer for, at anvendelse af modellen kan skabe grundlag for at udnytte de studerendes læremuligheder optimalt og dermed effektivisere uddannelsen.

Kategoriseringsmodellen kan også anvendes i andre uddannelser, hvor interaktion med mennesker er en væsentlig del af professionens arbejde, f.eks. i de grundlæggende social- og sundhedsuddannelser og i pædagoguddannelsen.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen