Ind i gruppen - ind i sproget
En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (Køgeserien K5) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Bogen er resultatet af forfatterens specialeafhandling ved danskstudiet på Københavns Universitet. Bogen fremlægger en undersøgelse af ti tosprogede elevers andetsproglige udvikling fra første til ottende klasse, samt en undersøgelse af elevernes sociale status blandt kammeraterne i ottende klasse. Undersøgelsen viser, at der er stor forskel på, hvor hurtigt de tosprogede udvikler andetsproget dansk, og at disse forskelle i bemærkelsesværdig grad er overensstemmende med deres sociale positioner blandt klassekammeraterne.
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…