Forældrenes møde med procesorienteret skrivning og tekstbehandling
Mere om bogen
Om bogen
I skoleårene 1988/89 og 1989/90 deltog eleverne i to 3. klasser og i en 4. klasse, deres dansklærere og bogens forfatter i et udviklingsarbejde: Procesorientereret Skriftlig Dansk med Anvendelse af Elektronisk Tesktbehandling på Folkeskolens Yngeste og Mellemste Klassetrin, kaldet PRODATA. Udviklingsarbejdet foregik som et samarbejde mellem klassernes lærere og bogens forfatter. Den her foreliggende delrapport er den første i en række og handler om et afgrænset område af projektet, nemlig forældrenes møde med procesoreinteret skrivning og elektronisk tekstbehandling. Den forsøger at indkredse og beskrive samspillet og samarbejdet mellem forældre, børn, lærere og forsker. Den beskæftiger sig med forældrenes holdninger til udviklings- og forskningsarbejdet.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…