
Fællesskabende skolepraksis
En del af serien Pædagogisk rækkevidde (31) , og fagområdet Pædagogik
Tak for din forudbestilling. Du hører fra os når Fællesskabende skolepraksis er klar til bestilling 25. september 2025.
Mere om bogen
Om bogen
At udvikle en inkluderende skole kræver, at vi lytter til elevernes erfaringer og giver dem indflydelse. Vigtigt er det også, at lærere samarbejder med andre fagpersoner, forældre og lokalsamfund om at styrke elevernes muligheder for at deltage i og bidrage til undervisningen gennem et princip om fællesskabende skolepraksis.
Cecilie Harrits

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
14 august 2025
Kom til Bogtorsdag den 11. september
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…