Aarhus Universitetsforlag
Cover

Fællesskabende skolepraksis

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (31) , og fagområdet


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price}} {{variant.price}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price}}
Køb abonnement
72 sider
Paperback
ISBN 978 87 7597 644 7

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

At udvikle en inkluderende skole kræver, at vi lytter til elevernes erfaringer og giver dem indflydelse. Vigtigt er det også, at lærere samarbejder med andre fagpersoner, forældre og lokalsamfund om at styrke elevernes muligheder for at deltage i og bidrage til undervisningen gennem et princip om fællesskabende skolepraksis.

Cecilie Harrits

DSC 0345

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

Christina Krolmer, Fagbladet Folkeskolen
"Forfatterne skal have stor ros for at gøre komplekse problemstillinger tilgængelige og praksisnære – og for at vise, hvordan lærere og pædagoger kan udvikle handlekraft i tæt samarbejde med eleverne."

Hodann, nyuddannet lærer
"Fællesskabende skolepraksis viser, hvor svært, men også hvor vigtigt, det er at skabe deltagelsesmuligheder for alle børn, selv når hverdagen føles rodet og presset. Bogen minder mig om, at vi som lærere ikke skal jagte hurtige løsninger, men turde blive i besværet og undersøge, hvad børn faktisk prøver at bidrage med. Det giver et stærkt fagligt afsæt for at arbejde med fællesskab i skolen."

Heidi, lærer
"Bogen giver ny energi og håb i arbejdet med skolens komplekse problematikker i en almen pædagogisk tilgang. Den viser, hvordan forskellighed kan vendes til en styrke, når vi mødes om et fælles tredje. Vel og mærke et fælles tredje som skal forbinde det pædagogiske arbejde med virkeligheden uden for klasseværelset. En inspirerende og meningsfuld bog."


Tilføjet til kurven

Gå til kassen