Dansk i tværfaglige projektarbejdsforløb
"Noget lærer de vel altid"
Mere om bogen
Om bogen
En folkeskolelærers udtalelse om elevernes udbytte i forbindelse med et projektarbejde lød: "Noget lærer de vel altid!"
Det inspirerede til refleksion over danskfagets status og placering i forhold til de nye læringsformer i folkeskolen. Danskfaget indgår næsten altid i tværfagligt arbejde og projekter i folkeskolen. Derfor kan det være relevant at diskutere følgende spørgsmål:
- Kan eleverne blive dygtigere til dansk ved at arbejde tværfagligt i emne- og projektforløb?
- Kan en anden arbejdsform udvikle og støtte andre sider af danskfaget end den traditionelle undervisning?
- Kan projektarbejdet kvalificeres via danskfagets indhold og metoder?
Denne bog fokuserer især på litteraturundervisning og faglig læsning. Med udgangspunkt i konkrete forløb fra 2. - 8. klasse reflekteres og diskuteres faglige og didaktiske spørgsmål vedrørende det tværfaglige arbejde og projektarbejdet.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…