
Spillets verden
En del af fagområderne DPU, Kulturforskning og Pædagogik
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Carsten Jessen og
Bo Kampmann Walther
Med bidrag af
Christian Ulrik Andersen,
Peter Barkentin,
Charlie Breindahl,
Christian Güttler,
Ole Ertløv Hansen,
Carsten Jessen,
Troels Degn Johansson,
Jesper Juul,
Lars Konzack,
Simon Egenfeldt Nielsen,
Kjetil Sandvik,
Jonas Heide Smith,
Gitte Stald,
Anne Scott Sørensen,
Estrid Sørensen,
Anne Mette Thorhauge og
Bo Kampmann Walther
Mere om bogen
Om bogen
Danmark er førende i verden inden for den eksplosivt voksende computerspilforskning, og i denne bog giver en række danske spilforskere deres bud på, hvad computerspil egentlig er, og hvad de betyder. Bogen rummer fjorten artikler, der fra forskellige synsvinkler belyser spillets verden, herunder hvordan de kan analyseres, hvorledes rum og tid kommer til udtryk i dem, hvorfor fortælling og spil er forskellige fænomener, hvordan man designer spændende "levels", hvad de betyder i sociale sammenhænge - og meget mere.
Bogen er den første samlede antologi om computerspil herhjemme. Den er velegnet til undervisningsbrug i de videregående uddannelser, i gymnasieskolen og på seminarier. Den kan også læses af interesserede forældre, som gerne vil være på forkant med børn og unges medieforbrug, eller af journalister og kulturinteresserede, som har brug for og lyst til at vide mere om spillets verden.
Og selvfølgelig af alle, som er interesseret i, hvad der kaldes det "21. århundredes kunstform" - computerspillet.
Forlaget skriver:
18 september 2023
HISTORIEN LEVER 2023
Mød Aarhus Universitetsforlag på den historiske bogfestival HISTOREN LEVER i Den Gamle By den 30. september og 1. oktober 202…
23 august 2023
Bogtorsdag 14. september
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 14. septemb…
25 juli 2023
Kulturmødet Mors 2023
Mød os på Kulturmødet Mors, når vi igen i år deltager med spændende oplæg. Torsdag til lørdag den 24.-26. august 2023 kan d…