Aarhus Universitetsforlag
Cover

Skolen på nettet

- læringens veje og vildveje

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

86 sider
Paperback
ISBN 87 7613 054 1

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Elevers brug af internettet er i løbet af ganske få år blevet en integreret del af danske skolers hverdag og har rejst spørgsmålet om, hvordan internettets udfordringer, farer, fristelser og muligheder kan håndteres i pædagogikken.
I bogen behandles dette spørgsmål med udgangspunkt i udviklingsprojektet Internettet som undervisningsmiddel - etik, moral og ophavsret. Der indgår beretninger og analyser fra etnografiske studier på skoler, der deltog i projektet.
Der argumenteres for, at nettets indtog har udfordret de måder, man hidtil har bedrevet skole på, og har skærpet modsætningen mellem to læringssyn, der er i evig forhandling - og til tider kamp - med hinanden. Det ene handler om at retlede barnet ud fra bestemte afstukne forestillinger om, hvad det skal lære (og lære at holde sig fra), det andet handler om at frisætte barnet til at skabe sin egen læringsrute.
I bogen indgår en diskussion af skolebiblioteket (det pædagogiske servicecenter), der har en særlig forpligtigelse til at deltage i pædagogisk nytænkning om undervisningsmidler og informationssøgning.
Bogen henvender sig til alle, der praktisk og teoretisk interesserer sig for børn og medie/IT med et pædagogisk blik.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen