
Pædagogisk brug af test
et systematisk review
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Peter Allerup,
Hanne Leth Andersen,
Jens Dolin,
Helena Korp,
Michael Søgaard Larsen,
Rolf Vegar Olsen,
Majken Mosegaard Svendsen,
Neriman Tiftikci,
Rikke Eline Wendt og
Susan Østergaard
Mere om bogen
Om bogen
Ny omfattende analyse af 28 års international forskning viser, at nøglen til pædagogisk brug af nationale test er respons og fejltypeanalyser.
Nationale test er gode til benchmarking og kvalitetssikring, og ny undersøgelse fra Danisk Clearinghouse for Uddannelsesforskning peger på, at man kan styrke anvendelsen af lærerens pædagogiske brug ved at tilbyde respons- og/eller fejltypeanalyser af elevernes besvarelser.
"Læreruddannelsen bør derfor inddrage lærerkompetencer til både at udvikle lokale test og til at fortolke faglige analyser af testdata fra centralt producerede instanser", siger professor Sven Erik Nordenbo.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…