Pædagogisk brug af test
et systematisk review
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Peter Allerup,
Hanne Leth Andersen,
Jens Dolin,
Helena Korp,
Michael Søgaard Larsen,
Rolf Vegar Olsen,
Majken Mosegaard Svendsen,
Neriman Tiftikci,
Rikke Eline Wendt og
Susan Østergaard
Mere om bogen
Om bogen
Ny omfattende analyse af 28 års international forskning viser, at nøglen til pædagogisk brug af nationale test er respons og fejltypeanalyser.
Nationale test er gode til benchmarking og kvalitetssikring, og ny undersøgelse fra Danisk Clearinghouse for Uddannelsesforskning peger på, at man kan styrke anvendelsen af lærerens pædagogiske brug ved at tilbyde respons- og/eller fejltypeanalyser af elevernes besvarelser.
"Læreruddannelsen bør derfor inddrage lærerkompetencer til både at udvikle lokale test og til at fortolke faglige analyser af testdata fra centralt producerede instanser", siger professor Sven Erik Nordenbo.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
25 november 2025
Årets sidste bogtorsdag!
Årets sidste bogtorsdag er nu lige på trapperne! Vær med, når vi, sammen med Det Kgl. Bibliotek, fejrer forfatterne bag vores…
29 oktober 2025
Kom til bogtorsdag d. 13. november!
Vi er nu klar med novembers bogtorsdag!Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne…
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…