
Moving Mountains
Japanese Education Reform
En del af fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Det japanske skolesystem bliver beundret for sin succes, men samtidig kritiseret for at kvæle kreativitet og spontanitet. Moving Mountains giver en oversigt over udviklingen fra 1868 til 1984 og ser på nye tendenser i det japanske skolesystem, som går mod øget individualisering og internationalisering.
Indholdsfortegnelse
Preface
List of Charts
Abbreviations
1. Introduction and Theoretical Deliberations:
1.1 Analysis of the Rhetoric
1.2 Educational Ideology in Japan
1.3 Structure
2. The Japanese Education System 1868-1984:
2.1 The History of the Educational system
2.2 The Present System
3. The Debate on Reform:
3.1 NCER and its Function in the Educational Debate
3.2 Teachers' Organisations - History and Position
3.3 Other Opposition Groups
3.4 Industry
3.5 Conclusions
4. Attitudes to NCER's Proposals:
4.1 The New Curriculum Guidelines
4.2 Individuality
4.3 Life Long Learning
4.4 Internationalisation
4.5 The Information Society
Conclusions
Appendices:
Appendix 1 Interview Structure and Analysis
Appendix 2 Interview Guide in English
Appendix 3 List of Specialist Members of NCER
Bibliography
Index
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…