Aarhus Universitetsforlag
Cover

Lærerkollegial aktivitet i folkeskolen

Et begivenhedsbaseret perspektiv

En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS , og fagområderne og


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

164 sider Findes kun som e-bog og ikke som trykt bog
ISBN 978 87 7597 500 6

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

LÆRERKOLLEGIAL AKTIVITET I FOLKESKOLEN FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.

Bogen findes også kapitelvis som Open Access hos JSTOR.

De senere år har der i flere kommuner og skoler været fokus på at udvikle lærerkollegial aktivitet og samarbejde. Der mangler dog aktuelle perspektiver på, hvordan samarbejdet faktisk foregår, og hvilken betydning det har for lærernes praksis.

På baggrund af en analyse af fem læreres kollegiale aktivitet på tre forskellige skoler undersøger Lærerkollegial aktivitet i folkeskolen lærernes samarbejde og relationer i en sammensat hverdag og peger på, hvilke dynamikker der har indflydelse på samarbejdet. Udgivelsen går tæt på både de formelle og uformelle dimensioner af den kollegiale aktivitet og bidrager med ny indsigt i kompleksiteten af samarbejdet og dets betydning for skoleudvikling.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen