Aarhus Universitetsforlag
Cover

Et helhedspræget sprogsyn på fonologiske vanskeligheder

En del af serien Specialpædagogiske tekster (21) og fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

56 sider
Paperback
ISBN 87 7777 001 3

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Indholdsfortegnelse:

1. Problemformulering

2. Opgavebeskrivelse

3. Talepædagogens arbejdsområde

4. Sproget i kommunikationssammenhæng

5. Sprogtilegnelse

6. Udviklingen af sprogets syntaks

7. Sprogfunktioner

8. Den fonetiske udvikling

9. Fonologiske processer

10. Kritiske forudsætninger for læsning

11. Begrundelse for valg af tests

12. To cases

13. Talepædagogisk handleplan

14. Konklusion

15. Litteraturliste

16. Bilag

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen