Aarhus Universitetsforlag
Cover

Forbrugets kulturhistorie

Butik, by og forbrugere efter 1660

En del af fagområderne og


Tilgængelige e-bogs-formater: PDF

{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

294 sider ill.
Hardback
ISBN 978 87 7184 214 2

Redigeret af
og

Med forord af
og

Med bidrag af
, , , , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Forbrugets kulturhistorie forfølger forbruget af varer, oplevelser, rum og medier fra enevældens tid til i dag. Artiklerne spænder bredt fra udviklingen af småbutikker til nutidens store supermarkeder og fra den eksklusive diligencerejse til middelklassens bilferie. Bogen har blik for, hvordan stormagasiner i det sene 1800-tal gav borgerskabet opskriften på det gode liv, mens butikkernes spejlglasvinduer forandrede byens rum, skabte de moderne handelsstræder og vækkede begær hos promenerende forbrugere. Også tv drager, og bogen undersøger 1970'ernes debat om børns forbrug af børne-tv, reklamer og merchandise. For forbrug er ikke blot drømmenes holdeplads, men en kulturhistorisk faktor, der former og udvikler vores liv og samfund.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen