Aarhus Universitetsforlag
Cover

Didaktik på kryds og tværs

En del af fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

391 sider
Paperback
ISBN 87 7613 023 1

Redigeret af

Med bidrag af
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Denne bog handler om didaktik - på kryds og tværs. Klassiske temaer undersøges, samtidig med at didaktikkens forskellige ansigter præsenteres, og ligheder og forskelle analyseres. Teksterne er hver for sig og tilsammen bidrag til sammenlignende (fag)didaktik. Det er således i høj grad en bog om didaktik - på kryds og tværs.

Didaktik beror på tre forhold:

- Undervisning og læring er altid om noget

- Undervisning er altid intentionel

- Læring er altid flerdimensionel

Bogen er et resultat af forskning ved Institut for Curriculumforskning på Danmarks Pædagogiske Universitet, og den henvender sig til alle med interesse i (fag)didaktiks omtanke. Den udspringer af fælles bestræbelser og bære præg af redaktion, selvom synspunkterne bevidst ikke er harmoniseret.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen