Aarhus Universitetsforlag
Cover

Virksomhed, viden, læring

En del af fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

192 sider
Paperback
ISBN 87 7288 762 1

Redigeret af
, og

Med bidrag af
, , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Bogen rejser en række kritiske spørgsmål angående psykologien og dens berettigelse. Forfatterne reflekterer over to af psykologiens og pædagogikkens nye strømninger - virksomhedsteori og socialkonstruktivisme og deres forhold til andre tendenser i tiden - og ikke mindst over psykologiens fremtidsmuligheder som teoretisk og praktisk videnskab.

Indholdsfortegnelse

Forord

Kirsten Baltzer, At forske i virksomhedsformer, vidensformer og læringsformer - politiske og fagpolitiske perspektiver

Birger Hjørland, Kan psykologi være en sammenhængende videnskab?

Annette Løw Aboulafia, An Interpretation of Social Constructivism and Social Constructionism

Jan Tønnes Hansen, Selvpsykologi som grundlag for forståelsen af pædagogiske samspilsrelationers psykodynamiske dimensioner

Charlotte Højholt, Tilegner indlæringsvanskeligheder sig børn?

Ali Reza Kian Abolfazlian, From the concept of Activity in Cognitive Systems towards understanding the Artificially Intelligent Devices

Benny Karpatschof, Røsnæs 1995 - virksomhedsteorien og fremtiden: en opsummering

Forfatterliste

Tilføjet til kurven

Gå til kassen