
Undervisning i udvikling
Didaktik og curriculum i et udviklingsperspektiv i specialundervisning for voksne udviklingshæmmede
Mere om bogen
Om bogen
Formålet med ph.d.-afhandlingen er at synliggøre et undervisningsområde, der har eksisteret som decentral rammelov siden 1980, og som ikke tidligere er undersøgt. Hensigten er at komme nærmere en forståelse af undervisningsområdet og dermed skabe forudsætning for at udvikle på bevidst grundlag.Undersøgelsen vedrører didaktisk forskning. Gennem studiet af mål/middel-relationer gives en systematisk beskrivelse af de fænomener, der kan iagttages på dette område. Afhandlingen tager udgangspunkt i udviklingsperspektivet ved at se bagud og undersøge specialundervisning for voksne med hensyn til didaktik og curriculum i relation til den samfundsmæssige og uddannelsespolitiske udvikling.Afhandlingen rummer endvidere en analyse af specialundervisning for voksne, med fokus på didaktik og curriculum ud fra en undersøgelse af grunduddannelsen for 39 psykisk udviklingshæmmede i Vejle Amt, hvor undervisningsområdet er perspektiveret til tendenser i tiden.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…