Aarhus Universitetsforlag
Cover

Undervisning i udvikling

Didaktik og curriculum i et udviklingsperspektiv i specialundervisning for voksne udviklingshæmmede

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

321 sider Ph.d.-afhandling
Paperback
ISBN 87 7701 962 8

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Formålet med ph.d.-afhandlingen er at synliggøre et undervisningsområde, der har eksisteret som decentral rammelov siden 1980, og som ikke tidligere er undersøgt. Hensigten er at komme nærmere en forståelse af undervisningsområdet og dermed skabe forudsætning for at udvikle på bevidst grundlag.Undersøgelsen vedrører didaktisk forskning. Gennem studiet af mål/middel-relationer gives en systematisk beskrivelse af de fænomener, der kan iagttages på dette område. Afhandlingen tager udgangspunkt i udviklingsperspektivet ved at se bagud og undersøge specialundervisning for voksne med hensyn til didaktik og curriculum i relation til den samfundsmæssige og uddannelsespolitiske udvikling.Afhandlingen rummer endvidere en analyse af specialundervisning for voksne, med fokus på didaktik og curriculum ud fra en undersøgelse af grunduddannelsen for 39 psykisk udviklingshæmmede i Vejle Amt, hvor undervisningsområdet er perspektiveret til tendenser i tiden.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen