Udfordringer for den enkelte elev?
Mere om bogen
Om bogen
Af folkeskoleloven fremgår det, at undervisningen planlægges og tilrettelægges således, at den svarer til den enkelte elevs behov og forudsætninger. Det er samtidig et krav, at lærer og elev samarbejder om løbende at fastlægge mål for elevens arbejde. Fastlæggelse af arbejdsformer, metoder og stofvalg skal ligeledes foregå i et samarbejde mellem lærerne og eleverne.
Erfaringer viser, at skolerne har vedkendt sig denne opgave, men der er fortsat brug for at forstærke og udvikle indsatsen.
I år 2000 skal det synliggøres, at den enkelte elevs behov og forudsætninger danner udgangspunkt for undervisningens tilrettelæggelse og organisering.
Det betyder
- at skoleledelsen igangsætter og følger op på samarbejdet og sikrer en fleksibel tilrettelæggelse af skoleåret og lærernes arbejde
- at lærerne med udgangspunkt i den enkelte elevs behov og forudsætninger samarbejder om undervisningens tilrettelæggelse
- at holddannelse anvendes som en pædagogisk metode
- at der sker en udbredelse af relevante skoleerfaringer om tilpasningen af undervisningen til den enkelte elevs behov og forudsætninger.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…