Aarhus Universitetsforlag
Cover

Udfordringer for den enkelte elev?

En del af fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

24 sider F2000#1
Paperback
ISBN 87 7701 591 6

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Af folkeskoleloven fremgår det, at undervisningen planlægges og tilrettelægges således, at den svarer til den enkelte elevs behov og forudsætninger. Det er samtidig et krav, at lærer og elev samarbejder om løbende at fastlægge mål for elevens arbejde. Fastlæggelse af arbejdsformer, metoder og stofvalg skal ligeledes foregå i et samarbejde mellem lærerne og eleverne.

Erfaringer viser, at skolerne har vedkendt sig denne opgave, men der er fortsat brug for at forstærke og udvikle indsatsen.

I år 2000 skal det synliggøres, at den enkelte elevs behov og forudsætninger danner udgangspunkt for undervisningens tilrettelæggelse og organisering.

Det betyder

- at skoleledelsen igangsætter og følger op på samarbejdet og sikrer en fleksibel tilrettelæggelse af skoleåret og lærernes arbejde

- at lærerne med udgangspunkt i den enkelte elevs behov og forudsætninger samarbejder om undervisningens tilrettelæggelse

- at holddannelse anvendes som en pædagogisk metode

- at der sker en udbredelse af relevante skoleerfaringer om tilpasningen af undervisningen til den enkelte elevs behov og forudsætninger.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen