
Udfordringer for den enkelte elev?
Mere om bogen
Om bogen
Af folkeskoleloven fremgår det, at undervisningen planlægges og tilrettelægges således, at den svarer til den enkelte elevs behov og forudsætninger. Det er samtidig et krav, at lærer og elev samarbejder om løbende at fastlægge mål for elevens arbejde. Fastlæggelse af arbejdsformer, metoder og stofvalg skal ligeledes foregå i et samarbejde mellem lærerne og eleverne.
Erfaringer viser, at skolerne har vedkendt sig denne opgave, men der er fortsat brug for at forstærke og udvikle indsatsen.
I år 2000 skal det synliggøres, at den enkelte elevs behov og forudsætninger danner udgangspunkt for undervisningens tilrettelæggelse og organisering.
Det betyder
- at skoleledelsen igangsætter og følger op på samarbejdet og sikrer en fleksibel tilrettelæggelse af skoleåret og lærernes arbejde
- at lærerne med udgangspunkt i den enkelte elevs behov og forudsætninger samarbejder om undervisningens tilrettelæggelse
- at holddannelse anvendes som en pædagogisk metode
- at der sker en udbredelse af relevante skoleerfaringer om tilpasningen af undervisningen til den enkelte elevs behov og forudsætninger.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…