![Cover](/media/11741/udfordringer_for_den_enkelte_elev.jpg?width=360)
Udfordringer for den enkelte elev?
Mere om bogen
Om bogen
Af folkeskoleloven fremgår det, at undervisningen planlægges og tilrettelægges således, at den svarer til den enkelte elevs behov og forudsætninger. Det er samtidig et krav, at lærer og elev samarbejder om løbende at fastlægge mål for elevens arbejde. Fastlæggelse af arbejdsformer, metoder og stofvalg skal ligeledes foregå i et samarbejde mellem lærerne og eleverne.
Erfaringer viser, at skolerne har vedkendt sig denne opgave, men der er fortsat brug for at forstærke og udvikle indsatsen.
I år 2000 skal det synliggøres, at den enkelte elevs behov og forudsætninger danner udgangspunkt for undervisningens tilrettelæggelse og organisering.
Det betyder
- at skoleledelsen igangsætter og følger op på samarbejdet og sikrer en fleksibel tilrettelæggelse af skoleåret og lærernes arbejde
- at lærerne med udgangspunkt i den enkelte elevs behov og forudsætninger samarbejder om undervisningens tilrettelæggelse
- at holddannelse anvendes som en pædagogisk metode
- at der sker en udbredelse af relevante skoleerfaringer om tilpasningen af undervisningen til den enkelte elevs behov og forudsætninger.
Forlaget skriver:
3 juni 2024
Lagersalg 4. juni
Sæt kryds i kalenderen og kig forbi, når vi holder stort flyttelagersalg igen tirsdag den 4. juni 2024 fra kl. 13:00 til 18:0…
29 maj 2024
Bogtorsdag 6. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 6. juni kl. 16-17 …
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…