Uddannelse til professionsbachelor i sygepleje
- En kvalitativ undersøgelse af sygeplejestuderendes læreprocesser under klinisk uddannelse i psykiatri
Mere om bogen
Om bogen
Uddannelse til professionsbachelor i sygepleje handler om sygeplejestuderendes læreprocesser under klinisk uddannelse i psykiatri. Med afsæt i en empirisk undersøgelse udvikler forfatteren en substantiel teori om sygeplejestuderendes læreprocesser i ikke-rutine situationer, hvor de interagerer med
psykiatriske patienter.
Hovedbudskaberne er, at sygeplejestuderende og deres kliniske vejledere ikke er opmærksomme på, at de studerende står i potentielle læresituationer, når de interagerer alene med patienter, og at det er ikke-rutine for studerende at agere med patienter i aktiviteter, der ligner hverdagslivets. Desuden
kommer forfatteren med bud på, hvordan læring i praksis kan optimeres.
Bogen henvender sig til uddannelsesplanlæggere, kliniske og teoretiske undervisere samt studerende inden for sygepleje - og til studerende, udøvere og lærere inden for de professioner, hvor interaktion mellem mennesker er en væsentlig del af arbejdet.
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…