
Tværæstetisk læring
- undervisning i og med animationsteater
En del af fagområderne DPU, Kunst og æstetik og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Animationen udfordrer et stadigt mere stresset forbrugersamfund ved sin insisteren på at blive noget materielt.I animationsteateret må scenografi sammentænkes med dramaturgi.Det sker i et synergetisk møde mellem mange kunstarter og fagområder.Teaterformen repræsenterer en mulighed for tværæstetisk læring.I rapporten dokumenteres animationsteaterets læringspotentialer og billedsprog. Undersøgelsen bygger på erfaringer fra undervisningsforløb, som analyseres og tematiseres i forhold til teorier om kunst og læring. Bogen indeholder en række eksempler på undervisningsforløb fra skoler og seminarier – tænkt som inspiration til opdyrkning af animationsteater i teori og praksis.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
24 april 2025
Bogtorsdag 8. maj 2025
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
3 april 2025
Bogtorsdag den 10. april
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
24 februar 2025
Årets første Bogtorsdag
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…