
Tosprogede og dansksprogede
- forskelle mellem faglige og sociale færdigheder for de 15-16 årige unge
En del af fagområderne DPU, Integration, Pædagogik og Sprog
Mere om bogen
Om bogen
Modersmålundervisningen er et kontroversielt emne i den aktuelle politiske og pædagogiske debat. Beslutninger om at tilbyde modersmålundervisning skal fremover være et kommunalt anliggende. Det bestemte man i foråret 2002 fra centralt hold. Følgen blev, at et flertal af kommuner - ikke mindst af økonomiske grunde - bestemte sig for ikke længere at tilbyde denne undervisning. Samtidig blev det dog også udmeldt, at regeringen ville støtte en indsats inden for modersmålundervisningen i førskolealderen med ét år. De analyser, der gennemføres i denne bog, hvor der også sammenlignes med Sverige, peger på, at der er en række områder, hvor vi i Danmark ikke er gode nok, og den lægger dermed op til debat om en ændret indsats.
Forlaget skriver:
18 maj 2022
Bogtorsdag 2. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 2. juni kl…
11 maj 2022
Tillykke til Else Roesdahl med Erik Westerby-prisen
Torsdag den 12. maj 2022 modtager Else Roesdahl, professor emeritus ved Aarhus Universitet, den største pris inden for arkæol…
11 april 2022
Bogtorsdag 5. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 5. maj kl.…