Tosprogede elevers danskkundskaber på folkeskolens ældste klassetrin
Mere om bogen
Om bogen
Hvordan klarer tosprogede elever sig i forhold til danske elever? Kan der påvises bedre danskkundskaber hos tosprogede elever, der har deltaget i undervisning i deres modersmål?
På baggrund af en forhandling i Folketinget om et beslutningsforslag om afskaffelse af den kommunale pligt til at tilbyde modersmålsundervisning bad Undervisningsministeriet Danmarks Pædagogiske Institut om at foretage to undersøgelser, der kunne give dokumentation om og svar på de stillede spørgsmål.
Den første undersøgelse omhandler 2.899 dansksprogede og tosprogede elever på 8. og 9. klassetrin. Den blev gennemført midt i skoleåret 1996-96 med deltagelse af elever fra 159 klasser fra hele landet.
Rapporten redegør for den dokumentation, der ligger til grund for de givne svar.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…