
Tid til færdsel
- en evaluering af færdselslære i folkeskolen
Mere om bogen
Om bogen
Rapporten er kommet i stand på foranledning af Rådet for Større Færdelssikkerhed.
Rapporten henvender sig især til alle, der underviser i færdselslære i folkeskolen (eller vil komme til det i fremtiden, for eksempel lærerstuderende) eller mennesker, som på forskellige måde har berøring med denne undervisning; det være sig færdselskontaktlærere, skolebestyrelser eller seminarielærere. Også forældre til børn, der bliver undervist i færdselslære, kan have udbytte af læsning af rapporten. Rapporten har imidlertid også et mere alment aspekt som omhandler dannelse i folkeskolen, hvorfor den også henvender sig til et bredere publikum med interesse for pædagogiske problemstillinger i almindelighed.
Formålet med evalueringen har været at undersøge, hvordan man underviser i færdsel, og hvordan lærerne, der underviser i færdsel, forholder sig til samme undervisning. Men også at kaste lys over, hvordan eleverne samt andre involverede aktører forholder sig.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
24 februar 2025
Årets første Bogtorsdag
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
17 januar 2025
Forårets Bogtorsdage
I marts genoptager vi de månedlige Bogtorsdage i samarbejde med Det Kgl. Bibliotek i Aarhus. Datoerne arrangementerne frem ti…
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…