
Tid til færdsel
- en evaluering af færdselslære i folkeskolen
Mere om bogen
Om bogen
Rapporten er kommet i stand på foranledning af Rådet for Større Færdelssikkerhed.
Rapporten henvender sig især til alle, der underviser i færdselslære i folkeskolen (eller vil komme til det i fremtiden, for eksempel lærerstuderende) eller mennesker, som på forskellige måde har berøring med denne undervisning; det være sig færdselskontaktlærere, skolebestyrelser eller seminarielærere. Også forældre til børn, der bliver undervist i færdselslære, kan have udbytte af læsning af rapporten. Rapporten har imidlertid også et mere alment aspekt som omhandler dannelse i folkeskolen, hvorfor den også henvender sig til et bredere publikum med interesse for pædagogiske problemstillinger i almindelighed.
Formålet med evalueringen har været at undersøge, hvordan man underviser i færdsel, og hvordan lærerne, der underviser i færdsel, forholder sig til samme undervisning. Men også at kaste lys over, hvordan eleverne samt andre involverede aktører forholder sig.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…