Aarhus Universitetsforlag
Cover

Teknologiforståelse

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (17) , og fagområdet


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}
Køb abonnement
68 sider
Paperback
ISBN 978 87 7219 414 1

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Nutidens børn er født i en digital tidsalder. De lærer hurtigt at trykke på taster og swipe på skærme. Men de forstår ikke automatisk, hvordan digitale teknologier er designet, eller hvad brugen af dem betyder for dem selv, vores fællesskaber og vores samfund. Derfor må de udvikle teknologiforståelse.

Refleksionsspørgsmål

Hør Elise Nadire Caeli fortælle om Teknologiforståelse i forlagets podcastserie Pædagogisk rækkevidde.

Podcasten er produceret af Videnslyd for Aarhus Universitetsforlag.

Cecilie Harrits

DSC 0345

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

Henrik Munch Jørgensen, lektørudtalelse
"Det er en yderst interessant udgivelse, skrevet i et letlæst sprog, som kommer godt rundt om den digitale udvikling og behovet for teknologiforståelse og digital dannelse."

Kenneth Hansen, Folkeskolen
”Fra algoritmers påvirkning af ostemadder til overdragelse af personlige informationer i den digitale verden. Bogen kommer langt omkring hurtigt. Alt sammen krydret med små eksempler på anvendelse i praksis. […] Bogen er en del af bogserien ”Pædagogisk rækkevidde”, som har til hensigt at inspirere og give indblik og udsyn i en travl hverdag. Med sine 68 sider er bogen også hurtigt læst, men skaber med sit aktuelle emne og jordnære sprog god basis for refleksion.”

Københavns Lærerforening
Interview: "Forsker: Børn ved for lidt om digitale teknologier" af John Villy Olsen
20.10.2020

Folkeskolen.dk
Interview: "Forsker: Skolen kan ikke komme uden om det nye fag" af Andreas Brøns Riise
10.09.2020

Radio Loud, Feedet
Radioudsendelse: "Er vi gode nok til at passe på private oplysninger om os?"
02.02.2021

Presserum

I presserummet kan du finde pressemeddelelser og forsidebillede. Du er altid velkommen til at kontakte os her https://unipress.dk/kontakt/, hvis du mangler andet materiale.

Forside (jpeg)

Forside (pdf)

Download pressemeddelelse (pdf-format)

Tilføjet til kurven

Gå til kassen