
Studier af pædagogisk praksis
Pædagogisk Sociologi Bind IV
Redigeret af
Knud Jensen,
Niels Rosendal Jensen og
Morten Nørholm
Med bidrag af
Ulf Brinkkjær,
Ning de Coninck-Smith,
Knud Jensen,
Niels Rosendal Jensen,
Kristian Larsen,
Niels Sandholm Larsen,
Dirk Michel,
Søren Nagbøl,
Morten Nørholm og
Kirsten Elisa Petersen
Mere om bogen
Om bogen
Om en klassisk pædagogisk-sociologisk interesse i at undersøge og forstå mønstre i menneskelige handlinger, deres struktur og genese. Ti forskere præsenterer, hvordan og hvor forskelligt studier af praksis kan foregå – fra det helt empirinære til det rent teoribaserede studie. Flere af forfatterne peger desuden på, hvilke konsekvenser og sociale implikationer handlingerne og processerne indebærer, samt hvordan de kan forstås bagudrettet i tid som biografier og historie og fremadrettet som forforståelser med henblik på formuleringer af fremtidige politikker.
Bogen henvender sig til studerende og lærere på professionshøjskoler og universiteter samt lærer-, sygepleje- og pædagoguddannelsen. Desuden vil politikere, uddannelsesplanlæggere og voksenoplysere have glæde af bogen.
I serien er tidligere udkommet:
Staten og den institutionelle pædagogik – Bind I
Modernisering af den offentlige sektor – Bind II
Global uddannelse – lokalt demokrati? – Bind III
Netop udkommet
Forlaget skriver:
24 februar 2025
Årets første Bogtorsdag
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
17 januar 2025
Forårets Bogtorsdage
I marts genoptager vi de månedlige Bogtorsdage i samarbejde med Det Kgl. Bibliotek i Aarhus. Datoerne arrangementerne frem ti…
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…