Sprogbrug og sprogfunktioner i to kontekster
En undersøgelse af det danskfaglige potentiale i udeundervisningen i naturklassen på Rødkilde Skole
Mere om bogen
Om bogen
Bogen sætter fokus på elevers mundtlige sprogbrug. Den belyser, hvodan forskellige undervisningssituationer påvirker elevernes mulighed for at bruge og udvikle deres mundtlige sprog. Bogens analyser og eksempler problematiserer spændvidden af de sprogfunktioner, der arbejdes med, og elevernes faktiske mulighed for selv at træne og bruge det mundtlige sprog i undervisningen. Klasselokalets overvejende fremstillende sprog ses i kontrast til udeskoledagens mere undersøgende sprog.
Seminarie- og grundskolelærere samt lærerstuderende kan her finde ny viden og inspiration til udviklingen af undervisningen i mundtlig sprog - både når undervisningen foregår i klasselokalet, og når den henlægges til andre lokaliteter.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
25 november 2025
Årets sidste bogtorsdag!
Årets sidste bogtorsdag er nu lige på trapperne! Vær med, når vi, sammen med Det Kgl. Bibliotek, fejrer forfatterne bag vores…
29 oktober 2025
Kom til bogtorsdag d. 13. november!
Vi er nu klar med novembers bogtorsdag!Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne…
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…