Specialpædagogisk støtte i erhvervsuddannelserne
- illusion eller realitet..?
En del af serien Specialpædagogiske tekster (8) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
For mange elever med generelle indlæringsvanskeligheder gælder det, at de forlader skolesystemet med det negative indlæringsprodukt, der hedder, at de har lært, at de ikke kan lære. Ved overgangen fra skole til erhverv oplever de påny frasortering og isolering, og deres selvtillid svækkes yderligere.
I arbejdet med rapporten om specialpædgagogisk støtte i erhvervsuddannelserne har der været to hovedmotiver for foratterne. For det første har de ønsket at skabe et overblik over området og for det andet at fremstille et arbejdsreskab til gavn for deres eget fremtidige virke.
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
5 september 2024
Historien lever i Den Gamle By 5. og 6. oktober
HISTORIEN LEVER 2024 Mød Aarhus Universitetsforlag på den historiske bogfestival HISTOREN LEVER i Den Gamle By den 5. og 6.…