Specialpædagogisk støtte i erhvervsuddannelserne
- illusion eller realitet..?
En del af serien Specialpædagogiske tekster (8) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
For mange elever med generelle indlæringsvanskeligheder gælder det, at de forlader skolesystemet med det negative indlæringsprodukt, der hedder, at de har lært, at de ikke kan lære. Ved overgangen fra skole til erhverv oplever de påny frasortering og isolering, og deres selvtillid svækkes yderligere.
I arbejdet med rapporten om specialpædgagogisk støtte i erhvervsuddannelserne har der været to hovedmotiver for foratterne. For det første har de ønsket at skabe et overblik over området og for det andet at fremstille et arbejdsreskab til gavn for deres eget fremtidige virke.
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
3 juni 2024
Lagersalg 4. juni
Sæt kryds i kalenderen og kig forbi, når vi holder stort flyttelagersalg igen tirsdag den 4. juni 2024 fra kl. 13:00 til 18:0…
29 maj 2024
Bogtorsdag 6. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 6. juni kl. 16-17 …
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…