Samsnak
- en empirisk undersøgelse med ideer til skriftsproglig kommunikation
En del af serien Specialpædagogiske tekster (19) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Eksamensopgave ved Speciallæreruddannelsen gren 1.
Med baggrund i en sammenkobling af computere i et netværk undersøges og beskrives et pædagogisk forløb - en skriftlig dialog - udført på nettets elektroniske opslagstavle. Dele af den udskrevne tekst belyses kommunikativt og med udvalgte metoder hentet fra analysen af dansk skriftligt materiale.
Der kommenteres ud fra udviklingspsykologiske, tegnsproglige og dansksproglige synsvinkler. Der afdækkes aspekter omkring brugen af computere i almindelighed samt anføres forslag til deres pædagogiske anvendelse for at øge døve børns skriftsproglige kompetence.
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
5 september 2024
Historien lever i Den Gamle By 5. og 6. oktober
HISTORIEN LEVER 2024 Mød Aarhus Universitetsforlag på den historiske bogfestival HISTOREN LEVER i Den Gamle By den 5. og 6.…