Samfundsfag og sundhed
Mere om bogen
Om bogen
Forskningscenter for Miljø- og Sundhedsundervisning ved Danmarks Lærerhøjskole iværksatte i skoleåret 97/98 en række udviklingsarbejder med det formål at undersøge, hvordan sundhedsundervisningen kunne indgå som et frugtbart perspektiv i undervisningen i skolens øvrige fag.
De fem fag, der blev valgt ud, var billedkunst, dansk, idræt, natur/teknik og samfundsfag. For hvert fag samarbejdede en række lærere med konsulenter fra Danmarks Lærerhøjskole om at udvikle og afprøve strategier for dette arbejde.
I dette hæfte præsenteres en række af de erfaringer, der blev gjort inden for samfundsfag. Vægten er lagt på at videregive både konkrete erfaringer fra de udførte undervisningsforløb og en række teoretiske modeller og overvejelser, udviklet undervejs.
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…