Reformpædagogikkens rødder
Spæts pædagogisk tidsskrift
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Steen Høyrup
Med bidrag af
Randi Asnæs,
Karen Borgnakke,
Mads Hermansen,
Jesper Holst,
Erik Håkonsson,
Leo Ulsøe Johansen,
Kirsten Krogh-Jespersen,
Niels Kryger,
Lotte Kærså,
Paul Kærså,
Ester Lunddal,
Ulla Ambrosius Madsen,
Arne Mortensen,
Leif Mortensen,
John Brink Møller,
Lis Nielsen,
Vagn Oluf Nielsen,
Ellen Nørgaard,
Kirsten Reisby,
Peter Rigbolt,
Lotte Rahbek Schou,
Liselotte Taarup og
Hans Vejleskov
Mere om bogen
Om bogen
Formålet med denne bog er at hædre Spæt Henriksen for hendes mangeårige indsats for reformpædagogikken og samtidig gøre status over samme.
Dette gøres ved at se tilbage, trække hovedlinier op for en pædagogisk praksis og tegne grundprincipperne for den reformpædagogiske tænkning.
Endvidere anvendes reformpædagogikkens grundlæggende værdier og tanker som basis for at se frem: formulere nye visioner og beskrive nye måder at tage udfordringerne op på.
Bogen indeholder en række artikler fra praktikere, teoretikere og forskere, der dels behandler aktuelle temaer i et historisk perspektiv, dels giver konkrete bud på hvordan der i skolen kan arbejdes med en række af de aktuelle problemer og udfordringer: skolens indhold, fagkreds, læringsformer, ny teknologi og nye dannelsesidealer, m.v.
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…