
Projekt Skoleevaluering
- praksis og perspektiver. En midtvejsrapport
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Ole Harrit
Mere om bogen
Om bogen
Projekt Skoleevaluering er et samarbejde mellem Herning, København, Skive og Vejle med konsulentbistand fra Danmarks Lærerhøjskole.
Formålet med Projekt Skoleevaluering er primært at støtte de professionelle med udviklingen og anvendelsen af evalueringsmetoder, der kvalificerer børnenes læring og giver mulighed for dialog og samarbejde med alle implicerede parter.
Denne midtvejsrapport beskriver projektets evalueringsopfattelse og de aktiviteter, der er gennemført på de respektive skoler.
Første del af denne rapport beskriver evalueringsopfattelsen og de betingelser og muligheder, vi lægger vægt på i arbejdet med at støtte evalueringen på de respektive skoler.
Anden del af denne rapport indeholder de 12 konsulenters beskrivelser af, hvordan man har organiseret arbejdet på den enkelte skole, hvilke aktiviteter man har arbejdet med, hvilke metoder og redskaber der er anvendt og udviklet, og hvilke perspektiver konsulenten ser i relation til den enkelte skoles udvikling.
I denne rapport redegøres primært for arbejdet i et strukturelt perspektiv - organisering og udvikling af redskaber og metoder.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…