Projekt Danlæs 1999-2000
Undersøgelse og pædagogisk evaluering af danske børns læring
Mere om bogen
Om bogen
I tråd med Danlæs-projektets intentioner udkom der i projektfasen en række midlertidige rapporter, som dels blev kaldt delrapport dels dialogoplæg. Disse rapporters funktion var at danne et fælles grundlag og udgangspunkt for de samtaler, som var en integreret del af projektet: at få skolemyndigheder, skoler og lærere i tale for at finde ud af, hvordan danskundervisningen kunne kvalificeres bedst muligt. Rapporterne afspejler, at der var tale om et udviklingsprojekt, hvor dialogen mellem forskeren og skolens parter var med til at forme projektet. Planen var så, at dette arbejde skulle udkrystallisere sig i en samlet rapport, som kunne samle op på alle erfaringerne. Desværre nåede Jørgen Christian Nielsen, som oprindeligt iværksatte forskningsprojektet, ikke at fuldføre dette arbejde, men de fem midlertidige rapporter giver et godt indtryk af den arbejdsproces, som var involveret, og af den retning arbejdet tog. Denne rapport er en redigeret sammenskrivning af Jørgen Christian Nielsens delrapporter fra Danlæs-projektet.
Forlaget skriver:
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
5 september 2024
Historien lever i Den Gamle By 5. og 6. oktober
HISTORIEN LEVER 2024 Mød Aarhus Universitetsforlag på den historiske bogfestival HISTOREN LEVER i Den Gamle By den 5. og 6.…