Aarhus Universitetsforlag
Cover

Portræt af elever med særlige behov

Supplerende undervisning og specialundervisning i 13 kommuner

En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS (1) , og fagområdet


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

75 sider E-bog PDF
ISBN 978 87 7184 381 1

Af
, , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

PORTRÆT AF ELEVER MED SÆRLIGE BEHOV FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.

I foråret 2012 gennemførte regeringen en ændring af folkeskoleloven. Ændringen betød, at elever med særlige behov, der kræver støtte i under ni ugentlige timer, kan modtage supplerende undervisning eller anden faglig støtte.

Rapporten handler om elever, som modtager supplerende undervisning eller specialundervisning. Der er ikke siden inklusionsloven i 2012 gennemført systematiske undersøgelser af disse elever; hvor mange de er, hvem de er, og hvordan de trives. Det råder rapporten bod på. Undersøgelsen dækker tretten kommuner og omfatter knap 70.000 elever, ca. 10 % af eleverne i den danske folkeskole.

Portræt af elever med særlige behov er den første forskningsrapport i e-bogsserien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning, som udgives af NCS, Nationalt Center for Skoleforskning (dagtilbud og skoler) i samarbejde med Aarhus Universitetsforlag. Bøgerne udgives som e-pdf’er og kan downloades gratis fra forlagets hjemmeside.

 

Dette værk er beskyttet under Creative Commons Navngivelse – Ikke Kommerciel – Ingen Bearbejdelse 4.0 International Licens

Tilføjet til kurven

Gå til kassen