Aarhus Universitetsforlag
Cover

Nyt syn på børn og børnehavepædagogik

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

121 sider
Paperback
ISBN 978 87 7613 084 8

Redigeret af

Med bidrag af
, , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Den megen tale i den seneste tid om læreplaner for vuggestuer og børnehaver kunne tyde på, at der er sket et skred i synet på småbørn og på institutioner for småbørn. - Er det tilfældet? - Og hvori består i givet fald dette skred?

Det svirrer med ord: Leg og læring. - Didaktik og læreplaner. -Opdragelse, socialisation, indkulturering og undervisning.

Hvordan ser dette ud fra en historisk, en børnepsykologisk, en børnekulturmæssig, en børnehavepædagogisk og en skolestartpædagogisk synsvinkel?

Og hvordan ser det ud, når det gælder tosprogede børn med indvandrer- eller flygtningebaggrund, eller når det gælder risikobørn eller børn med særlige vanskeligheder.

Hensigten med denne lille bog er at belyse disse spørgsmål for at nuancere debatten.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen