Aarhus Universitetsforlag
Cover

Naturlig læring

En del af serien Asterisk (13) og fagområdet


Tilgængelige e-bogs-formater: PDF

{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

115 sider
Paperback
ISBN 978 87 7124 837 1

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Mennesker er født til at lære. Det sker helt naturligt. Når vi lytter efter nattergalen og prøver at skelne dens sang fra skovens andre lyde, lærer vi ikke kun sangen at kende. Vi erfarer også, hvor nattergalen lever, og hvornår den synger. Og når vi balancerer på sten i strandkanten, lærer vi af bevægelsen, og mærker måske iskoldt, hvorfor det er smart at undgå de allermest algegrønne. Læring sker nemlig altid i samspil med vores omgivelser. 

Naturlig læring bygger på medfødte forudsætninger og er en ressource, vi kan udnytte i skolen. Både i den enkelte undervisningstime og i vores organisering af skoledagen. Det fortæller læringsforsker Theresa Schilhab og naturvejleder og lærer Bo Lindvall i Naturlig læring. I bogen tager de os med ind i de biologiske forudsætninger for vores læring – og ud i den natur, vi er født til at lære i.

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen