
Naturfagsundervisning
- en scene for erkendelse og dannelse
En del af serien DPU Didaktiske studier (24) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Indhold:
1. Indledning
2. Folkeskolen og de naturvidenskabelige fag
3. Teori om naturundervisning i skolen
4. Fokus på praksis
5. Praksis i klasseoffentligheden
6. Status og nye veje frem
Cecilie Harrits

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. de to serier Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier) og kunsthistorie. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget, var hun lærer i folkeskolen.
Forlaget skriver:
24 maj 2022
En lysende stjerne på den faglitterære himmel er slukket
Søren Mogensen Larsen, redaktionschef på Aarhus Universitetsforlag, er gået bort efter længere tids sygdom. Han var en lysend…
18 maj 2022
Bogtorsdag 2. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 2. juni kl…
11 maj 2022
Tillykke til Else Roesdahl med Erik Westerby-prisen
Torsdag den 12. maj 2022 modtager Else Roesdahl, professor emeritus ved Aarhus Universitet, den største pris inden for arkæol…