Aarhus Universitetsforlag
Cover

Miljøundervisning i Norden: Erfaringer fra de første MUVIN-skoler i Danmark

En del af fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

153 sider
Paperback
ISBN 87 7701 417 0

Af
, , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Miljøundervisning med "interessekonflikter i naturudnyttelsen" som omdrejningspunkt er emnet for denne rapport.

En gruppe forskere fra Danmarks Lærerhøjskole har fulgt 9 skoler og gymnasier, der arbejdede med at udvikle miljøundervisning som led i Nordisk Ministerråds initiativ "Miljøundervisning i Norden" (MUVIN).

Rapporten beskriver dels de konkrete udviklingsprojekter, og dels analyserer og diskuterer den en række tværgående problemstillinger som elevaktiviteter, medbestemmelse, konflikttænkning, det faglige indhold og handlekompetence.

Alt sammen spørgsmål, der er særligt aktuelle med indførelsen af den nye folkeskolelov, der både peger på behovet for miljøundervisning i sit generelle formål og i mange af de enkelte fags formål og centrale kundskabs- og færdighedsområder.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen