
Lærerkollegial aktivitet i folkeskolen
Et begivenhedsbaseret perspektiv
En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS , og fagområderne Pædagogik og Uddannelse
Mere om bogen
Om bogen
LÆRERKOLLEGIAL AKTIVITET I FOLKESKOLEN FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.
Bogen findes også kapitelvis som Open Access hos JSTOR.
De senere år har der i flere kommuner og skoler været fokus på at udvikle lærerkollegial aktivitet og samarbejde. Der mangler dog aktuelle perspektiver på, hvordan samarbejdet faktisk foregår, og hvilken betydning det har for lærernes praksis.
På baggrund af en analyse af fem læreres kollegiale aktivitet på tre forskellige skoler undersøger Lærerkollegial aktivitet i folkeskolen lærernes samarbejde og relationer i en sammensat hverdag og peger på, hvilke dynamikker der har indflydelse på samarbejdet. Udgivelsen går tæt på både de formelle og uformelle dimensioner af den kollegiale aktivitet og bidrager med ny indsigt i kompleksiteten af samarbejdet og dets betydning for skoleudvikling.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…