Læreprocesser, potentialer og undervisningsdifferentiering
Mere om bogen
Om bogen
Omdrejningspunktet i bogen er begrebet potentialer, der er et udtryk for den kompetence, man besidder i en social situation, hvor der modtages støtte.
Ud fra dette omdrejningspunkt beskrives læring og læreprocesser, som sættes i relation til undervisning, der defineres som støtte til målrettet læring.
Undervisningsdifferentiering er et forsøg på at knytte læring tættere sammen med undervisning. Publikationen slutter med en række eksempler på realisering af disse bestræbelser.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
25 november 2025
Årets sidste bogtorsdag!
Årets sidste bogtorsdag er nu lige på trapperne! Vær med, når vi, sammen med Det Kgl. Bibliotek, fejrer forfatterne bag vores…
29 oktober 2025
Kom til bogtorsdag d. 13. november!
Vi er nu klar med novembers bogtorsdag!Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne…
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…