
Grammatikundervisning
- hvorfor og hvordan?
Mere om bogen
Om bogen
Hvorfor skal sproglærere undervise i grammatik? Og hvordan skal grammatikundervisningen se ud?
Bogen fremlægger og diskuterer i et klart sprog og i en læsevenlig form, hvad forskningen siger om forholdet mellem grammatikundervisning og fremmedsprogsindlæring. De behandlede sprogtilegnelsesteorier og de specifikke empiriske undersøgelser bruges til at giver sprogpædagogiske anbefalinger, som er tilgængelige for den enkelte underviser.
Bogen forudsætter ikke kendskab til tilegnelsesforskningen. Dens terminologiafsit, indeks og mange krydshenvisninger betyder, at også den ikke-specialiserede læser kan være med.
Bogen kan bruges på seminarer og til andre interesserede i fremmedsprogsindlæring.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
24 februar 2025
Årets første Bogtorsdag
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
17 januar 2025
Forårets Bogtorsdage
I marts genoptager vi de månedlige Bogtorsdage i samarbejde med Det Kgl. Bibliotek i Aarhus. Datoerne arrangementerne frem ti…
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…