Grammatikundervisning
- hvorfor og hvordan?
Mere om bogen
Om bogen
Hvorfor skal sproglærere undervise i grammatik? Og hvordan skal grammatikundervisningen se ud?
Bogen fremlægger og diskuterer i et klart sprog og i en læsevenlig form, hvad forskningen siger om forholdet mellem grammatikundervisning og fremmedsprogsindlæring. De behandlede sprogtilegnelsesteorier og de specifikke empiriske undersøgelser bruges til at giver sprogpædagogiske anbefalinger, som er tilgængelige for den enkelte underviser.
Bogen forudsætter ikke kendskab til tilegnelsesforskningen. Dens terminologiafsit, indeks og mange krydshenvisninger betyder, at også den ikke-specialiserede læser kan være med.
Bogen kan bruges på seminarer og til andre interesserede i fremmedsprogsindlæring.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
25 november 2025
Årets sidste bogtorsdag!
Årets sidste bogtorsdag er nu lige på trapperne! Vær med, når vi, sammen med Det Kgl. Bibliotek, fejrer forfatterne bag vores…
29 oktober 2025
Kom til bogtorsdag d. 13. november!
Vi er nu klar med novembers bogtorsdag!Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne…
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…