
Fremmedsprog i projektopgaven
Erfaringer fra Brøndbyundersøgelsen
Mere om bogen
Om bogen
Praksis viser, at tværfaglige projekter nemt risikerer at blive uden faglig kvalitet, og at det for at sikre denne er vigtigt, at fagene spiller med. Der er derfor her set nærmere på samspillet mellem fremmedsprog og projektopgaven ved en undersøgelse af, hvordan elever i 10. klasse har benyttet deres viden om fremmedsprog i den tværfaglige projektopgave. I hvilket omfang har de fx brugt fremmedsprogede kilder? Har det påvirket bedømmelsen? Hvad kan man som lærer gøre i vejledningen for at øge elevernes opmærksomhed over for brug af faglig viden i tværfaglig sammenhæng? Hvilke udviklingsmuligheder giver interaktion mellem faglighed og tværfaglighed for såvel fremmedsprogsundervisningen som for projektarbejdsformen?
Netop udkommet
Forlaget skriver:
5 maj 2025
Lagersalg 3. juni 2025
Sæt kryds i kalenderen, og kig forbi, når vi holder stort sommerlagersalg tirsdag den 3. juni 2025 fra kl. 12.00 til 18.00. K…
24 april 2025
Bogtorsdag 8. maj 2025
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
3 april 2025
Bogtorsdag den 10. april
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…