Fremmedsprog i projektopgaven
Erfaringer fra Brøndbyundersøgelsen
Mere om bogen
Om bogen
Praksis viser, at tværfaglige projekter nemt risikerer at blive uden faglig kvalitet, og at det for at sikre denne er vigtigt, at fagene spiller med. Der er derfor her set nærmere på samspillet mellem fremmedsprog og projektopgaven ved en undersøgelse af, hvordan elever i 10. klasse har benyttet deres viden om fremmedsprog i den tværfaglige projektopgave. I hvilket omfang har de fx brugt fremmedsprogede kilder? Har det påvirket bedømmelsen? Hvad kan man som lærer gøre i vejledningen for at øge elevernes opmærksomhed over for brug af faglig viden i tværfaglig sammenhæng? Hvilke udviklingsmuligheder giver interaktion mellem faglighed og tværfaglighed for såvel fremmedsprogsundervisningen som for projektarbejdsformen?
Forlaget skriver:
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
5 september 2024
Historien lever i Den Gamle By 5. og 6. oktober
HISTORIEN LEVER 2024 Mød Aarhus Universitetsforlag på den historiske bogfestival HISTOREN LEVER i Den Gamle By den 5. og 6.…