
Forældrenes møde med procesorienteret skrivning og tekstbehandling
Mere om bogen
Om bogen
I skoleårene 1988/89 og 1989/90 deltog eleverne i to 3. klasser og i en 4. klasse, deres dansklærere og bogens forfatter i et udviklingsarbejde: Procesorientereret Skriftlig Dansk med Anvendelse af Elektronisk Tesktbehandling på Folkeskolens Yngeste og Mellemste Klassetrin, kaldet PRODATA. Udviklingsarbejdet foregik som et samarbejde mellem klassernes lærere og bogens forfatter. Den her foreliggende delrapport er den første i en række og handler om et afgrænset område af projektet, nemlig forældrenes møde med procesoreinteret skrivning og elektronisk tekstbehandling. Den forsøger at indkredse og beskrive samspillet og samarbejdet mellem forældre, børn, lærere og forsker. Den beskæftiger sig med forældrenes holdninger til udviklings- og forskningsarbejdet.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…