Aarhus Universitetsforlag
Cover

Folkeskolens udfordringer

En del af fagområdet


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

114 sider
Paperback
ISBN 978 87 7934 709 0

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Tiden er moden til at erstatte uddannelsespolitisk kontrolmani med regulær viden om kvalitet i undervisning.

Lærere og forældre får med denne bog lejlighed til selv at tage stilling til de fem største udfordringer i folkeskolen: Vi skal præcisere og forfølge målsætningen om at skabe et førskoletilbud af høj kvalitet. Vi skal generelt have drengene op på niveau, navnlig med hensyn til deres læsekompetence, og drengene skal undervises og opdages på nye måder. Vi skal finde det optimale forhold mellem undervisningstid og skoleklassernes størrelse. Vi skal fortsat støtte lærernes tiltagende professionalisme i undervisningen af vores børn. Og vi skal sørge for, at børnene får en god overgang til ungdomsuddannelserne.

Men hvordan gør vi det? Hvilke dilemmaer stiller disse udfordringer os over for? Hvordan sikres vores børn kort sagt de bedste betingelser i folkeskolen? Professor Niels Egelund åbner døren til et aktuelt indblik i skolen og giver en række mulige svar. Han klæder alle på til debat med saglige argumenter - også med viden af den slags, som det ville være nemmere at lukke øjnene for.

Tankevækker til lærere

Ved køb af 10 stk. giver forlaget 20 % rabat. Prisen for et undervisningssæt med 10 bøger bliver så 800,00 kr. inkl. moms. Giv lærerne den lille bog med hjem som tankevækker.

For bestilling af dette tilbud, send venligst en e-mail til forlagets administration.

Pressen skrev

Politiken

Politikens hjerter

"Bogen om folkeskolen er ren lektielæsning for alle."

"[…] skulle der sidde en
folkeskolelærer, som savner efteruddannelse, kan hun passende begynde med at
læse om folkeskolens udfordringer, sådan som Niels Egelund ser dem."

Henrik Munch Jørgensen, lektørudtalelse

"Spændende debatoplæg som temmelig sikkert bliver en del af skoledebatten de næste mange år."

Solveig Gaarsmand, Skolebørn

"[Bogen] bør læses af alle medarbejdere på skolen, politikere og ikke mindst af forældre og skolebestyrelsesmedlemmer. En kæmpe inspiration til indsatsområder, som det længe har været nødvendigt at tage fat på."

Bjørn Friis Johannsen, MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik ~ Tidsskrift for undervisere, forskere og formidlere

"Det er faktisk en lille fin, overkommelig bog Egelund har skrevet. […] Velskrevet og renskrevet. Og det er imponerende af flere grunde."

Tilføjet til kurven

Gå til kassen